Dag 1 - Kamerik/New York. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 1 - Kamerik/New York. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Kamerik/New York.

Door: Ilona

08 Juli 2016 | Verenigde Staten, New York

We werden s'morgens al vroeg opgehaald door Bol en Peter om ons naar Schiphol te brengen. Het droppen van de bagage was allemaal nieuw voor ons. Er komen geen mensenhanden meer aan te pas. (En gelukkig voor ons, alle koffers zijn in New-York aangekomen). Hierna door de douane. We mochten elke keer weer een balie verder. En al die vragen: nee hoor, we hebben onze koffers niet onbeheerd achter gelaten. Nee hoor, we hebben van niemand iets aangepakt en we hebben ook geen drugs of wapens bij ons. Hè hè, eindelijk. We mochten aan boord. Een prima vlucht gehad. De jongens vermaakte zich met de touchscreen met de games en films. We kregen genoeg te eten en te drinken. Na 8 uur vliegen landde we in New-York. Hier waren we heel snel door de douane. Wel bijzonder hoe dat hier gaat. Er worden foto's genomen en er moeten vingerafdrukken gemaakt worden. Zijn we niet gewend, we komen tenslotte uit een dorp. Na een kwartiertje kwam onze chineze chauffeur met een bordje: Joco Pak ons ophalen. ( best decadent ) Dwars door New-York gereden. We waren niet de enige. Wat een auto's.
We werden afgezet bij ons appartementcomplex. Aan de hudson met uitzicht op de sky-line van Manhattan. En we dachten; whow, niet normaal, écht mooi.
Koffers binnen gezet en met de boot naar de overkant waar we bij Ground Zero aankwamen. Erg indrukwekkend. Met de metro naar Timessquare onze tickets ophalen voor de hop on hop hoff bus. Nog een Night Tour gedaan. Wat een verlichting, wat een mensen massa, wat een verkeer. We keken onze ogen uit. Omdat we al zooooo lang opwaren verlangde we allemaal wel naar ons bed. Moe maar voldoen konden we daar om 23.00 van gaan genieten.

• 09 Juli 2016 - 13:31

Magda:

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen en alle douane-formaliteiten hebben "overleefd"! X