Dag 3 - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 3 - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 3 - New York

Door: Tom

10 Juli 2016 | Verenigde Staten, New York

Voor het eerst was de lucht boven Manhattan strakblauw, wat betekende dat er weer foto’s van de skyline gemaakt moesten worden. Bram werd bijna om 6 uur uit z’n bed getrokken, maar hij werd toch gespaard. In de ochtend werd Max Verstappen naar een podiumplaats geschreeuwd, waarna we ontbeten en weer een grote (in Amerikaanse termen klein) cappuccino bij de Starbucks. Via de ferry en de hop-on-hop-off-bus kwamen we aan in Brooklyn, om vervolgens via de Brooklyn Bridge weer terug te lopen naar Manhattan. Boven de autowegen is een voetpad, en een fietspad van wel een halve meter breed. In Nederland zou dat complete chaos zijn, maar in de VS zijn er gelukkig niet veel fietsers.

In de middag brachten we een bezoek aan Grand Centrale, het grootste en mooiste metrostation van New York en de meest bijzondere locatie voor een Apple Store. Vervolgens spendeerden we onze laatste voucher aan een tour op het Empire State Building. De top lag nog hoger dan die van de Rockefeller Tower, dus het uitzicht was nog beter. Zelfs de Atlantische Oceaan was te zien. Aan het eind van de middag nog een borrel genomen (niet aan de bar, maar erachter, want je mag niet aan de bar zitten als je 20 of jonger bent) en gegeten in een Italiaans restaurant.

’s Avonds brachten we door op Time Square, waar duizenden toeristen met open mond naar alle gigantische billboards stonden te staren. Er waren ook allerlei Disneyfiguren, superhelden en halfnaakte (nou ja, gewoon naakt) dames verschenen waar je mee op de foto kon. Na de metrorit in het ingewikkelde metronetwerk van New York, waar we inmiddels veel verstand van hadden, waren we weer terug in ons appartement voor onze laatste nacht in New York.

• 13 Juli 2016 - 20:10

Monique:

Dat was de 1e indrukwekkende Amerikaanse stad! Nu verder reizen naar het Westen..... en kamperend verder op pad!