Dag 12 - Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 12 - Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Bryce Canyon

Door: Ilona

19 Juli 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

We stonden vandaag op toen de zon net boven de bergen uitkwam. Er stond voor vandaag een mooie bergetappe op het programma met veel vergezichten. Bram vond het toch iets te vroeg. Hij ruilde zijn eigen bed in voor dat van ons en sliep nog even verder.

Dat het een mooie rit zou worden was niet gelogen. We kwamen veel wild tegen onderweg. Koeien die over de weg liepen, herten die even kwamen kijken om vervolgens het bos weer in te springen en eekhoorn die snel de weg overstaken met gevaar voor eigen leven. Gelukkig was het allemaal zo steil dat iedereen heel langzaam reed.

Het was een rit van 180 km waar we wel 4 uur over deden. Onze trucker had er gelukkig weer zin in en loodste onze mega camper weer veilig over hellingen van soms wel 16%. De camper had soms best moeite om over deze hellingen te komen. Onderweg veel viewpoints aangedaan waar natuurlijk weer de nodige foto's werden geschoten.

In het cowboy stadje "Tropic" koffie gedronken met cheesecake. Die waren zo enorm groot dat we ze voor de helft meekregen in de in Amerika zo bekende doggy bag. Lekker voor de avond bij de koffie.

De camper geparkeerd op de camping in Bryce Canyon (in het bos) waar we direct de shuttlebus namen naar de bekende torentjes van het park. Een wandeltocht die door het park zelf omschreven wordt als de mooiste 3-miles-trail van de wereld. Of dit ook echt zo is weten we natuurlijk niet, maar wij vonden het wel een prachtige tocht. De temperatuur werkte ook mee, zon met wolken en niet te heet.

Alle mannen namen een duik in het zwembad en ik paste met mijn ogen dicht op de camper.

Aangezien we geen bbq rooster bij ons plekje hadden besloten we de gok te wagen om te gaan eten in het plaatselijke cowboy en country restaurant. Er stond daar echter zo'n lange rij waardoor we besloten een pizza bij de buren te gaan eten.

Deze dag werd afgesloten met een mooi kampvuur.