Dag 16 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 16 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Las Vegas

Door: Bram

23 Juli 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

BREAKING NEWS - Vandaag is er in hartje Las Vegas een zeer plaatselijk kou front aangetroffen in de buurt van hotel Circus Circus. Al jaren heeft Las Vegas niet zulke kou gevoeld.

Dat waren wij. We zijn gewaarschuwd voor de hitte in de stad en hebben ons (te) goed voorbereid. Alle ramen zijn goed gesloten, dekens van de bedden gehaald en de airco maximaal aan gezet. Enkele uren nadat we in ons bed kropen werden de eerste dekentjes alweer uit de kastjes getrokken, en ramen op een kier gezet. In deze omgekeerde stad doe je dit om de warmte binnen te laten, niet de kou.

Na deze verkoelende nacht zijn we wel toe aan een warm ontbijt, en dat nemen we bij Danny's. Heerlijke goedgevulde borden met typisch Amerikaans eten: bij elk gerecht verbazen we ons weer over de hoeveelheid calorieën dat staat beschreven op de menukaart, en het vet spatte er vanaf zodra de borden op tafel worden gezet. Maar lekker dat het is, echt genieten!

Las Vegas is een stad die s'avonds leeft, dus wat doe je wanneer de zon het felste licht is in plaats van de miljoenen lampjes die s'avonds branden? SHOPPEEEEEN! Omdat onze schoenen door de hitte aan het asfalt blijven plakken, vinden we dat we allemaal wel toe zijn aan nieuwe, en met de prijzen bij de outlet is het geen probleem om vier nieuw paar te kopen (alleen Max z'n schoenen waren nog niet door de hitte verschroeit of versleten).

Zodra het steeds donkerder in de lucht wordt en lichter op de straten begint de stad te leven. Je vliegt van hoogtepunt naar hoogtepunt in de wereldreis dat Las Vegas heet.

Beginnend bij het mooie Venetië waar de gondels door het hotel heen drijven. We lopen de straat over en bevinden ons in het prachtige Rome waar we begroet worden door Julius Caesar voor z'n paleis. Na enkele minuten lopen zijn we in het romantische Parijs, en als we langs de Eiffeltoren kijken zien we de skyline van New York waar een gigantische achtbaan doorheen loopt. Een brug over de weg laat ons teruggaan in de tijd en de wolkenkrabbers transformeren in torens en kastelen uit het verhaal van koning Arthur die het zwaard Excalibur uit de steen trekt.

Na de wereldtour is het alweer bijna tijd voor bed, maar niet voordat er in de gokstad van de wereld een betje gelegd wordt op de Black Jack tafels binnen het casino. Met de belofte om het casino blut te spelen, gaat Tom met Jaco aan de tafel zitten, terwijl ik rondjes om de tafel loop, want stilstaan mag niet als minderjarige.

Met lege zakken keren we terug naar de camper, waar de dikke dekens klaar zijn gelegd voor een tweede koude nacht in het 45 graden tellende Las Vegas.