Dag 19 en 20 - Kings Canyon / Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 19 en 20 - Kings Canyon / Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 19 en 20 - Kings Canyon / Yosemite

Door: Ilona

26 Juli 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

26 juli gereden naar Yosemite. Een prachtige tocht door de bergen om in het Hodgdon Meadow aan te komen. Uiteindelijk was het ons toch nog gelukt om binnen dit park een plaatsje te bemachtigen. Het bleek dat alle campings in dit park al vanaf mei volgeboekt waren.

De camper weer op het plekje neergezet. Stoeltjes uitgeklapt en maar weer genieten. We werden extra gewaarschuwd voor beren. Geen eten en flesjes drinken in het zicht laten staan. Alhoewel het ons best leuk leek om een beer te spotten, maar wel van een afstandje.

'S avonds na het eten in het bos hout gesprokkeld en het vuur kon aan. We hadden dit keer een kampvuur zo hoog, breed en mooi, nou daar komt geen beer op af.

27 juli. Stilletjes vroeg uit bed. De klok sloeg net 6.00, op naar Yosemite Valley. We wilden niet in een file staan, een normaal plekje voor onze RV vinden en Bram die moest bellen. Alle reden voor een vroege ochtend tocht. 3 kwartier door de bergen rijden, terwijl de boys nog lekker lagen te slapen.

Jaco maakte pancakes en met een volle buik gingen we op pad. Op weg naar de watervallen. Wat een schitterende tocht. Was alleen wel 5 km omhoog lopen. Maar wat een prachtige uitzichtpunten en een gekletter van het water.

Op een gegeven moment hoog in de bergen stonden er veel mensen op een kluitje het bos in te staren. En.......... Ja hoor. Een moeder beer met twee kleintjes. Je moest wel heeeel goed kijken, maar we hebben beren gespot. De watervallen werden acuut minder belangrijk.

Wanneer je 5 km omhoog loopt moet je uiteraard ook weer 5 km naar beneden. Dat was best vermoeiend. Blij dat we weer beneden waren namen we een verlate lunch.

Op de terugweg moest ook El Capitan nog op de foto gezet worden. Ik had daar zelf nog nooit over gehoord, maar het schijnt dat het een achtergrond scherm van Apple is.

Na de gebruikelijke bbq, mooi kampvuur en het douchen in de camper sloten we deze dag weer af.