Dag 22 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 22 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 22 - San Francisco

Door: Max

29 Juli 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend moesten we weer ons warme bed uit om naar, waar ik erg naar uit keek, Alcatraz te gaan. Eenmaal aangekomen in de stad dronken we een cappuccino (en warme chocolademelk) bij de Starbucks. Toen gingen we op ons gemak naar de port waar onze boot klaar lag om ons naar Alcatraz te brengen.

In Alcatraz deden we een audiotour door en rondom de gevangenis. Wat was het toch fascinerend om te zien en te horen hoe de mensen vroeger leefde in deze gevangenis. Mijn moeder en ik hebben als enige de film 'Escape from Alcatraz' gezien. Daardoor vonden wij het misschien wel nog leuker, omdat wij veel dingen herkenden van de film.

Toen we weer in de stad terug kwamen maakte we ons klaar voor de volgende bezienswaardigheid. We huurden fietsen om over de Golden Gate Bridge te fietsen. Helaas was de brug grotendeels in de mist. Echter... toen we over de brug aan het fietsen waren kregen we steeds meer zicht.  Wat een mazzel. We konden uiteindelijk toch nog mooie foto's maken.

Hierna gingen we nog door de stad fietsen.  Papa, Tom en Bram gingen zelfs van Lombard street af. Ze waren sneller dan de auto's. Mama en ik namen maar een terrasje, wij vonden dat echt te steil.

Fietsen inleveren en nog naar de cheesecake factory. Daar hebben ze echt de lekkerste cheesecake die je je maar kan bedenken.

Nog Levi's spijkerbroeken gekocht voor een prikkie. Tom hield hem gelijk aan. Hij had het namelijk best koud. Waar we in Las Vegas van airco naar airco liepen, liepen we in San Francisco van verwarming naar verwarming.

Rustig naar de boot teruggelopen en weer in ons warme bed gekropen.

• 01 Augustus 2016 - 22:24

Bol En Magda:

Wat een leuke verhalen weer, geniet nog van jullie laatste weekje! X