Dag 25 en 26 - San Simeon / Ventura - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 25 en 26 - San Simeon / Ventura - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 25 en 26 - San Simeon / Ventura

Door: Jaco

01 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Simeon

Vandaag gingen we verder met onze route over de prachtige Highway 1. Maar eerst moesten we onze giertank nog legen omdat we naar een camping zouden gaan zonder voorzieningen. De meeste campings zijn full hookup. Dit houdt in aansluitingen voor elektriciteit, water en afvoer. Deze camping had echter geen full hookup waardoor we gebruik moesten maken van het dump station. Hier kun je de schoon-watertank vullen en de afvoertanks legen.

We merkten al snel dat we nog niet van die vervelende mist af waren. Ietjes landinwaarts was het helder blauw. Maar zodra de Stille Oceaan in beeld kwam, zaten we weer grotendeels in de mist. Helaas lag onze camping ook in de mist. Na het inchecken reden we naar ons plekje. Dat lag 5 meter vanaf de oceaan, WoW. Na weer vele foto's besloten we toch maar binnen te gaan zitten vanwege de temperatuur en de wind. We hebben heerlijk binnen gegeten en daarna heel gezellig gekaart. Al met al was het een topavond.

De volgende ochtend deden we vol spanning de gordijntjes open. Helaas weer frog (zou Ilona zeggen). Maar dit weerhield mij er niet van om een duik te nemen in de hoge golven van de Oceaan. Bij het afdrogen kwam er een zeehond poolshoogte nemen. En een paar minuten later kwam er zelfs een schooltje dolfijnen langszwemmen.

Volgens de buurman moesten we een dagje naar Santa Barbara. Omdat onze camping totaal geen voorzieningen had gingen we bij een camping in de buurt informeren of we van hun dump station gebruik mochten maken. Dit bleek een dermate mooie camping te zijn dat we besloten onze laatste nacht hier door te brengen. Want de camping bij de oceaan was wel heel primitief en zonder zon niet echt de moeite waard.

Na ons uitstapje naar het prachtige en gelukkig zonnige Santa Barbara parkeerden we onze camper tussen 2 van die typisch Amerikaanse mega campers op onze nieuwe camping. Onze buurman bleek Phil te zijn die erg graag vertelde over al zijn geld en zijn wapens. Met grote verbazing hebben we zijn verhalen aan zitten horen. Uiteraard ontbrak een rondleiding door zijn mega camper niet. Menig huis in Nederland heeft minder ruimte.

Na onze laatste bbq en houtvuurtje gingen weer heerlijk slapen.