Dag 28 - Universal Studio Hollywood - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 28 - Universal Studio Hollywood - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 28 - Universal Studio Hollywood

Door: Bram

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Universal City

Na alle rotsen en bossen en bergen en steden van de west kust van Amerika te hebben gezien kwamen we eindelijk aan bij mijn hoogtepunt van de vakantie, waar ik als film freak m'n ogen uit kon kijken bij de Universal Studio's in Hollywood.

Maar om hier optimaal van te kunnen genieten moesten we vroeg ons bed uit, heel vroeg. Nog voordat het eerste licht LA bereikt gaat bij ons de wekker af om 5 slaperige koppen te wekken. We verwachtten als eenlingen door de stad te reizen, maar ons ongelijk werd bewezen toen we op de snelweg file-rijdend Hollywood binnen kwamen.

Precies twee minuten nadat het park open ging voor vroeg boekers, waren wij klaar om ons te laten betoveren door de Wizarding World of Harry Potter. We baalde 's ochtends nog dat het bewolkt was, maar dit creëerde een geweldige sfeer bij de besneeuwde daken in Hogsmeade. We konden bijna rennen door alle rijen heen in het kasteel van Hogwarts en eenmaal in de karretjes waren we verbaast over de prachtige 3D effecten dat werd gecombineerd met echte omgevingen uit de Harry Potter films. Met een big smile kwamen we allemaal de attractie uit, ik had hoge verwachtingen van dit park, maar al na één attractie is die verwachting overtroffen.

Hierna meteen door naar de Lower Lot (het park bestaat uit twee gedeeltes dat wordt gesplitst door een gigantische roltrap), waar de wachttijden zo vroeg in de ochtend een grap waren. We werden verwelkomt met de teksten "NO WAIT" en konden binnen een half uur genieten van drie verschillende attracties uit de films Transformers, The Mummy en Jurrasic Park.

Dit park kan je maar één keer voor de eerste keer beleven. We gaan de attractie van The Mummy binnen. Geen van ons heeft de film gezien, maar de omgevingen in gangen, waar later in de middag een rij staat, zien er prachtig uit. We stappen ons karretje in en beginnen een rit die erg lijkt op de fata morgana in de Efteling. Ik zal de verrassing van de attractie niet verklappen. Maar als we met verwilderde haren uit de attractie stappen liggen we helemaal dubbel van de foto waar we met open mond en angst uitstralende ogen op staan.

In de ochtend konden we alle rijen overslaan, maar het was absoluut geen straf om 's middags te wachten voor een attractie binnen dit park. De tijd vliegt voorbij als je je binnen Gru's lab van Verschrikkelijke Ikke beweegt of door de gangen van Hogwarts heen zweeft. We hebben aan het einde van de dag zelfs nog een uur in de rij gestaan voor een tweede ritje in de Harry Potter attractie, omdat we 's ochtends niet genoeg van de wachtrij konden genieten. Ongekend in de meeste attractieparken.

Maar waar we het hebben over fantasie werelden moet de vergelijking met de Efteling worden gemaakt. Beide parken doen iets unieks door een verhaal rondom een attractie te maken die spectaculairder is dan de achtbaan zelf. Maar toch vind ik wat Universal doet nog iets knapper. Waar de Efteling nieuwe werelden kan creëeren hebben de Universal gebieden te maken met hele hoge verwachtingen van de films waar ze op gebaseerd zijn. Ik moet credits geven aan Universal om de fantasie van de films prachtig te vertalen naar een wereld waar je doorheen kan lopen.

Na een extreem lange en vermoeiende dag vol met geweldige 3D effecten, spectaculaire vuur explosies en waterbommen, begint de wereld een beetje voor onze ogen te draaien en maken we één laatste duizelingwekkende tour: terug naar het hotel. Halverwege vallen onze ogen al dicht, klaar voor nieuw avontuur in dromenland, wat er net iets minder spectaculair uitziet dan de Universal Studio's Hollywood.