Dag 15 - Hoverdam / Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 15 - Hoverdam / Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 15 - Hoverdam / Las Vegas

Door: Tom

22 Juli 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Nadat we bijna twee weken lang naar geërodeerde stenen gestaard hebben, werd het tijd voor wat leven in de brouwerij. Vandaag zouden we aankomen in 'fabulous' Las Vegas in Nevada, één van de weinige staten waar gokken legaal is. Daar kwamen we in de eerste de beste supermarkt al achter: achter de kassa's stonden liefst zes fruitautomaten. Iets waar ze in Nevada ook geen gebrek aan hebben, is temperatuur. Het kwik heeft de hele dag de ondergrens van 30 graden Celsius niet bereikt.

In de middag zouden we eerst langs de Hoover Dam gaan, waar ik als student civiele techniek graag langs wilde. Hiervoor namen we een 'toeristische' route. Tijdens de ongeveer 200 kilometer lange weg, kwamen we ongeveer tien auto's en twee bomen tegen. Verder was er helemaal niets, behalve zand, bergen en lege parkeerplekken.

Bij de Hoover Dam ondervonden we aan aangename temperatuur van zo'n 45 graden. In de twee uur die we er doorbrachten, liepen we vooral van airco naar airco, en namen we onderweg nog wat foto's. In het Visitor Center kwamen we er pas na de security achter dat de entee 10 euro de neus was, waardoor Jaco, Ilona en Max achterwege bleven en Bram en ik een bezoekje waagden. Na bijna en uur aan kennis, foto's en filmpjes sprongen we via alle airco's weer terug de camper in.

Pas 's avonds kwamen we aan op het RV park van hotel Circus Circus. Zoals de naam van het hotel en de gekte die Las Vegas heet, al doen vermoeden, was er naast het hotel en volledig indoor-attractiepark te vinden, compleet met circusacts en achtbanen. Na een kwartier lang kwijlen, zochten we de rest van The Strip op, waar we met 'slechts' 30 graden bijna een lange broek aan moesten.