Dag 17 - Las Vegas / Kings Canyon - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 17 - Las Vegas / Kings Canyon - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 17 - Las Vegas / Kings Canyon

Door: Jaco

24 Juli 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag verlieten we het zeer indrukwekkende maar ook zeer hete Las Vegas weer. Ilona en ik gaan hier misschien best nog wel een keertje terugkomen, want je kijkt je ogen echt uit in deze stad. Maar zeer zeker niet in de maand juli. Want wij uit het koude kikkerlandje Nederland zijn volgens mij niet gebouwd voor temperaturen van tegen de 50 graden.

Deze dag hadden we onze langste reisdag voor de boeg omdat we om Death Valley heen moesten rijden. Onze camper verhuurder heeft dit nl. verboden. Maar de snelwegen waar we wel overheen mochten gaven een goede indruk hoe Death Valley eruit zou kunnen zien. Veel zand en dorre struiken onderweg.

Thuis hadden we de route uiteraard al via Google Maps gepland. Volgens Google zou de rit 7 uur en 5 minuten duren. Best een hele rit dus. Echter heeft Google geen rekening gehouden met camper snelheden denken wij. Want we vertrokken om 8 uur 's ochtend uit Las Vegas en kwamen, inclusief een paar korte stops, om iets over zevenen aan op de plaats van bestemming. Gelukkig reden we de laatste 3 uur door prachtige landschappen wat de reis een stuk aangenamer maakte.

Het is wel erg prettig dat de benzine bijna niets kost in de USA, want onze camper lust er wel pap van. Een gallon (3,78 liter) kost tussen $ 2,61 en $ 3,49. Dus in het gunstigste geval kost een liter benzine € 0,62 en in het ongunstige geval € 0,83 per liter. Maar aangezien onze camper op topsnelheid 1 op 3 loopt, of nog dramatischer, stonden we deze dag regelmatig bij een pomp en waren we nog best een redelijk bedrag aan benzine kwijt.

Op de camping was de boswachter al naar huis. Gelukkig was ons gereserveerde plekje middenin een prachtig bos makkelijk te vinden. Na onze inmiddels traditionele bbq gingen we bij een heerlijke temperatuur op tijd naar bed.

• 29 Juli 2016 - 12:06

Peet&Monique:

Wat een goede schrijvers hebben jullie in het reisgezelschap !! Zo bijzonder om mee te lezen hoe jullie het allemaal ervaren!

• 29 Juli 2016 - 18:33

Monique:

...en volgens mij hebben jullie niet alleen nieuwe schoenen gekocht, dat helder blauwe shirtje van Ilona komt ook uit the States!