Dag 23 en 24 - Monterey / San Simeon - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu Dag 23 en 24 - Monterey / San Simeon - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van pakamerika - WaarBenJij.nu

Dag 23 en 24 - Monterey / San Simeon

Door: Ilona

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Monterey

We verlaten San Francisco in de mist. Wanneer we over de Golden Gate rijden zien we weinig van de brug zelf en van San Francisco zien we helemaal niets.

Vervolgens reden we over de Highway 1. Een prachtige route langs de kustlijn. We hadden voor vannacht geen camping geboekt. De eerste twee waren vol en bij de derde had we positief bericht...  Gelukkig een plekje. Midden in het centrum van Monterey.
We hadden van een San Francisco kenner gehoord dat we zeker naar Carmel moesten gaan, wat we aan het eind van de middag hebben gedaan. Witte stranden en hoge golven. Er was één nadeel.... nog steeds mist. Helaas. Het stadje Carmel was een mooi decadent stadje, het Wassenaar van de States zeg maar. Leuk om doorheen te wandelen en om niets te kopen.

Ons huis op wielen parkeerden we vervolgens in Monterey om hier een bezoek te gaan brengen. Een gezellig vissersstadje met restaurantjes en winkeltjes en bekend van  Deadliest Catch, een real life serie van Discovery over krab-vissers bleek later. Bij het uit eten namen we dus bijna allemaal een visgerecht.

En na een heerlijke warme douche doken we ons bedje weer in.

31 juli. Monterey - San Simeon.

Om 5 uur gaat de wekker af. Die andere Max moest rijden in Hockenheim. En onze fans aan boord wilde dit uiteraard zien. Het duurde een kwartier voor ze goed beeld hadden waardoor de start werd gemist. Maar toch een podiumplek en de fans konden nog een uurtje verder tukken.

We hadden hier redelijke WiFi en Tom kon "gelukkig" even Skypen  met Laura.

De campingbaas raadde ons af om de Highway 1 vandaag te nemen ivm de bosbranden en de drukte op deze weg. Wij sloegen dit advies gelukkig in de wind, want wat was dit een schitterende route zeg. Maar eest de 17-Miles drive, wat het golfwalhalla van Amerika moet zijn volgens ons. Op een stukje van een kilometer of 10 wel 3 golfterreinen. Maar een prachtige omgeving met bijpassende huizen aan de Stille Oceaan. Je kijkt je ogen uit.

De Highway 1 was bijzonder om te rijden. We kwamen veel brandweerauto's tegen (geen brand gezien.) Reden we bovenin de bergen dan hadden we zon maar gingen we naar beneden dan reden we weer in de mist. De gevreesde drukte veel gelukkig erg mee. Al met al een route die we echt niet hadden willen missen.

In San Simeon hadden we onze volgende tussenstop. Dit was wel een bijzondere camping. De plattegrond gaf aan dat we verschillende douches hadden, die waren er ook wel, maar vanwege de bezuinigingen hadden ze het water afgesloten. Gelukkig hebben we altijd onze eigen douche bij ons. Het plekje was verder prima. We werden welkom geheten door de vele eekhoorntjes.

En zowel wij als de eekhoorntjes doken bij een zeer aantrekkelijke slaaptemperatuur (het enige voordeel van die mist) tijdig ons nest in.

• 04 Augustus 2016 - 10:12

Put:

Hey Familiepak,
    Eindelijk gelukt om hier op Zonnemaire jullie Blog te openen en er met volle teugen van genoten. Een reis van extremen zo te lezen. Voor de duizenden foto's moeten we op de volgende kaartavond maar even een beamertje meenemen, om ze rustig te bekijken. Zal wel weinig gekaart gaan worden, maar dat hebben we er graag voor over, denk ik.

• 05 Augustus 2016 - 12:04

Ans Elbers:

Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt Ilona.